web Ebtedayi

آموزش ابتدایی

web Ebtedayi

آموزش ابتدایی

شش سه سه

سرکار خانم قربان اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال تحصیلی آینده دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی در مدارس ابتدایی به کلاس ششم ابتدایی می روند.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، سرکار خانم قربان از اجرایی شدن ساختار نظام آموزشی 3-3-6 در سال تحصیلی آینده خبر دادند.

معاون محترم آموزش ابتدایی با بیان اینکه طرحهای تحولی زیادی در دوره ابتدایی شکل گرفته که یکی از آنها را میتوان تحول ساختاری یعنی ساختار 3-3-6 نام برد.

 

ایشان افزودند: این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 68 تصویب شده بود ولیکن اجرایی نشده و بار دیگر در سال 88 مطرح شده و برای اجرایی شدن آن بعد از مطالعات و کار کارشناسی در سال 89 مجددا تصویب شد.

 

در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسیهای لازم جهت زمان آماده شدن زیر ساختها و عملیاتی شدن طرح در کارگروههایی صورت گرفت ، همچنین در وزارت آموزش و پرورش ذیل آن شورای راهبردی به ریاست مقام عالی وزارت از سال 88 کار خود را آغاز کرده که قائم مقامی این شورا با ریاست محترم سازمان پژوهش و برنامه ریزی و بقیه معاونین نیز عضو این شورا می باشند. شورای راهبردی هر ماه  دو جلسه تشکیل داده که ذیل این شورا ستاد اجرایی در وزارت متبوع تشکیل شده و در استانها نیز کارگروههایی شکل گرفته که در آن مدیرکل استان مسئول و معاونین آموزش ابتدایی استان دبیر کارگروه می باشند و در سراسر کشور کمیته ساماندهی نیروی انسانی، کمیته ساماندهی فضا و کمیته ساماندهی امکانات و تجهیزات در حال ساماندهی مجازی به جهت عملیاتی کردن طرح در سال تحصیلی 92-91 می باشند.

 

سرکار خانم قربان تصریح نمود: تحول فقط تحول ساختاری نیست بلکه تحول در محتوا نیز اتفاق افتاده است، همان طور که مستحضر می باشید تحول محتوایی در سال تحصیلی جاری شکل گرفته و کتب پایه اول ابتدایی متحول شده بصورتیکه کتاب ریاضی بصورت صددرصد، کتاب علوم 80 درصد و کتب دیگر نیز بهسازی شده اند. در حقیقت شروع تحول از امسال با تحول محتوایی کتب پایه اول شروع و تحول ساختاری از سال آینده انجام خواهد شد.

 

آموزش نیروی انسانی از دیگر مواردی بود که ایشان به آن اشاره کرده و فرمودند: تهیه محتوا و چاپ کتب سال دوم و ششم ابتدایی تا اسفند ماه صورت خواهد گرفت و از هر استان به نسبت نیروی انسانی مدرس برای آموزش در اردیبهشت ماه به تهران خواهند آمد و این مدرسان در شهرستانها و مناطق دوره آموزشی را برای معلمین این دو پایه در تیر و مرداد ماه تدریس خواهند نمود که البته این کار امسال برای کتب پایه اول صورت گرفت و امید است برای اول مهر ماه با آمادگی کامل هم در بحث محتوایی هم در بحث نیروی انسانی کار را به پیش ببریم.

 

ایشان اضافه کردند: تا امروز خوشبختانه بر اساس برنامه تنظیم شده پیش رفته ایم ، شاید به جرات بتوان گفت جلوتر از برنامه هم پیش رفته و امیدواریم تحول ساختاری مانند دیگر طرحها با موفقیت عملیاتی و اجرایی گردد.


+ لینک خبر معاونت آموزش  ابتدایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد